Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen van onze klanten.
Staat je vraag er niet bij? Geen probleem! Ons ervaren team helpt je graag verder. Contacteer ons via info@safeshoe.be of bel ons voor persoonlijk advies. Want we helpen je graag op weg naar de perfecte werkschoen.

Moet ik een klantenaccount hebben om te kunnen bestellen?

Je hoeft bij ons geen klantaccount te hebben om een bestelling te kunnen plaatsen. Echter heeft het hebben van een account verschillende voordelen.
Vanaf je account dashboard kun je je recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en account details bewerken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Door rechtsboven op ‘Mijn account’ te klikken kan je de optie Wachtwoord vergeten aanklikken.

Voer hier je gebruikersnaam of e-mailadres in.  Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik betalen?

Alle betaalmethodes zijn gratis en 100% veilig.  Mollie is een beveiligd betaalsysteem dat uw financiële gegevens op een veilige manier verzamelt en ze door geeft aan de bankinstelling die de financiële transactie uitvoert. De veiligheid van online betalingen is voor Mollie een voortdurende zorg.
Je kan bij ons betalen met Bancontact, KBC/CBC Payment Button, Belfius pay Button, Krediet- en debetkaarten, Paypal, iDEAL, Apple Pay en Bankoverschrijving.

Zijn er verzendkosten om mijn pakket te laten leveren?

Alle bestellingen binnen België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland worden gratis geleverd vanaf € 99 excl. btw (€ 119,79 incl. btw). Bestellingen onder dit bedrag worden geleverd aan € 8,07 excl. btw (€ 9,75 incl. btw) binnen België en € 12,40 excl. btw (€ 15 incl. btw) voor de andere genoemde landen.

Kan ik bestellen als ik buiten België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland woon?

Woon je buiten België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland en wil je toch bestellen? Stuur dan een mail naar info@safeshoe.be. We bekijken graag samen met jou wat de mogelijkheden zijn.

Hoe kan ik een ontvangen product retourneren?

Retourneren is uitsluitend mogelijk via verzending per post. Het is niet mogelijk om pakketten persoonlijk af te geven.
Stuur het product terug via ons retourformulier. Retourkosten zijn voor eigen rekening en worden niet terugbetaald.

Klik hier voor het retourformulier

Retouradres: Safeshoe.be – Veys Bedrijfskleding,  Bisschoppenhoflaan 626 2100 Deurne (Antwerpen) België

Voorwaarden:

  • Artikelen in onberispelijke staat met originele labels
  • Originele en onbeschadigde verpakking (inclusief accessoires)*
  • Kopie van de leveringsbon bijvoegen
  • Binnen de 14 dagen na ontvangst

*Bij gebruik of beplakken van de originele productverpakking (b.v. schoenendoos) als verzendverpakking houden wij 20% van de aankoopprijs in als administratiekost

Hoe kan ik een ontvangen product omruilen?

Is het bestelde artikel te groot, te klein of bevalt de pasvorm niet? Dan kun je het artikel, tot 14 dagen na ontvangst, kosteloos bij ons omruilen.
Als je een artikel wilt omruilen, dien je via mail contact te nemen met onze klantenservice (info@safeshoe.be)Zorg ervoor dat je het ordernummer bij de hand hebt, zodat we jouw bestelling snel in ons systeem terug kunnen vinden. Wij zullen vervolgens het nieuwe artikel reserveren in de bestaande bestelling. Zodra de retourzending bij ons binnen is (retour op eigen kosten), worden de artikelen omgeruild en sturen we het nieuwe artikel kosteloos op naar het bij ons bekende adres. Je betaalt daardoor geen verzendkosten voor de omruiling.

Worden mijn retourkosten ook vergoed?

Retourkosten worden niet terugbetaald bij een retourzending.

Indien je een product in beschadigde staat hebt ontvangen, breng ons dan eerst op de hoogte hiervan. Je kan ons contacteren via info@safeshoe.be. We bekijken hoe we een oplossing kunnen bieden en zullen je vragen om het artikel retour te zenden of binnen te brengen in onze winkel. De retourkosten zullen in dit geval terugbetaald worden (volgens de standaard verzendingstarieven).

Let op: Veys Bedrijfskleding kan een retour weigeren indien de producten door de klant beschadigd werden.

Binnen welke termijn moet ik mijn pakket retourneren?

Je hebt als consument wettelijk gezien 14 dagen om aan te geven dat u de bestelling wenst te retourneren.  Vervolgens hebt u 14 dagen tijd om het pakket retour te sturen.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling na een retour?

Van zodra je retourpakket bij ons verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail. Na het ontvangen van deze bevestiging wordt je terugbetaling automatisch uitgevoerd of via een overschrijving. De overschrijvingen worden binnen de week na verwerking uitgevoerd. Schrijf daarom altijd duidelijk je IBAN-rekeningnummer en je BIC-code op de retournota.

Als je na een week geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact op met ons.  Dit kan via info@safeshoe.be